Summa sidvisningar

fredag 20 april 2012

Tålamod?!

Ja så sitter man här och väntar och väntar.
Mitt tålamod sätts verkligen på prov! Visst det går framåt lite, då och då, men inte fort nog!
För två dagar sedan fick jag åka till akuten för att det kom vätska och var ur mig port-a-cath, så min läkare sade till mig att söka akuten. 


Varför söka akuten när han bara kunde skriva ut antibiotika?! Men nu blev det så att jag åkte dit. jag tänkte som så att åker jag direkt på morgonen så är det inte så mycket folk. Och det var inte många där.
Jag satte mig och väntade, och där fick jag sitta några timmar. Sedan kallar dom på mig och jag går in för undersökning. Det går snabbt. Läkaren måste kontakta infektionsläkaren, där han sade att han ville titta på mig. Jag blev flyttad till ett nytt väntrum där jag satt en timme. Sedan fick jag ett rum på en tom avdelning.


Akuten i Malmö är indelad i tre "vingar" och jag fick gå till medicinsidan, där det inte fanns en patient eller personal. Det var tomt. 
När jag väl fick rum var jag den enda patienten, men vad hjälpte det!? Jag fick vänta nästan fyra timmar innan läkaren kom och tittade på mig. 
Undersökningen tog fem minuter, sedan fick jag recept på penicillin och fick åka hem.
Ska det verkligen ta över sex timmar innan man blir undersökt?
Nej!
Detta är INTE acceptabelt alls!
Akuten i Malmö: skärp er! Som tur var var jag inte svårt sjuk, visst hade jag ont i min mage men det har jag alltid, men det var lugnt just då.
Hade jag haft mer ont hade jag gått därifrån!
Var det inte meningen att väntetiderna skulle bli mindre när dom byggde om akutmottagningen?


Detta är en anledning till varför jag drar mig in i det längsta innan jag söker mig till akuten. Hade min läkare på gastro inte sagt till mig att åka dit hade jag aldrig åkt dit!!
Så nu ska jag till gastro nästa vecka där dom ska kolla min port och se om jag kan använda den eller om det behövs mer medicin.
Jag hoppas att det går bra!


Sedan väntar jag på att dom ska höra av sig angående elopeden som jag ska få. Direkt när jag får den ska jag åka runt i Malmö och titta och njuta av att få komma ut utan att behöva anstränga sig! Helt underbart!
Är det fint väder kommer jag åka så länge jag orkar! :-)


Jag väntar på att avdelningschefen på gastro ska höra av sig. Jag mötte henne när jag var hos min kurator och då sade hon att dom hade jobbat hårt med det jag skrev till dom. Det känns skönt att få vara med och göra att Gastro 6 blir en bättre avdelning. Det beror på att hon vet att jag själv har ganska lång erfarenhet om sjukvården, så hon tar gärna hjälp från en patient.
Jag är stolt över detta!
Att jag kan vara med och göra avdelningen bättre på vissa saker! Jag tyckte det var starkt och bra gjort av henne att ringa till mig!

Jag är nöjd, och det tror jag hon också är.


Nej nu ska denna sjukpensionär lägga sig och vila!
Ha det gott alla! Jag önskar er en fin och underbar dag och helg!


Vi Ses!!!


// Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar