Summa sidvisningar

fredag 10 februari 2012

Jobba tills 75?

Ja nu vill vår statsminister att vi vanliga människor ska jobba tills 75!
Hur tänker man då?
Kan detta genomföras?
Svar på båda är nej! Det kommer aldrig att gå! Hur ska man orka jobba så länge? Om man tittar till jobb som vårdpersonal, snickare, målare, takläggare mm så skulle det aldrig gå! Dessa jobb är slitsamt för kroppen. Men det skiter dom i. För enligt Reinfeldt har medel livslängden ökat markant så därför kan man jobba längre.
Men hallå!?!

Nu är det på tiden att vi avsätter denna man, som själv kan gå i pension vid 50 och få en lön på 60 000 per månad efter det att han gått i pension. Visserligen är det bara 1 år men ändå! Det är lätt för den grisen att uttala sig i frågan när han bara sitter hela dagarna och pratar.
Det är nazist fasoner!

Nu till lite annat.
Jag känner mig lugn nu när jag blivit beviljad sjukpension och slipper den bördan. Jag har varit hos urologen igår och gjorde en undersökning. Han kollade in i urinröret och blåsan. Han såg att det var lite trångt.
Han är säker på att inflammationen har spridit sig till blåsan. Jippi! Inte.. Ja men nu vet man vad det är i alla fall.

Annars är det som vanligt. Jag har höjt morfinplåstret så nu känns det mycket bättre, jag slipper ta så mycket extra. Jag ska fortsätta med mina manus och få dom klara. Jag kan ta det lugnt och i den takt jag kan!




Ha det gott alla!

Vi ses!!

// Krister
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar