Summa sidvisningar

tisdag 29 november 2011

Bojor som inte vill lossna!

Livet är inte rättvist. Jag kämpar varje dag med att hålla mitt huvud över vattenytan, men tyngderna på mina ben drar mig under ytan av och till.
Hur ska jag bli av med dessa bojor som drar ner mig? Det måste finnas ett sätt att bli fri från dessa så att jag kan flyta nedför strömmen i lugn och ro.. Men dom sitter fast och vill inte lossna.

Livet ska vara lätt och man ska flyga eller ligga på strömmen och glida med. Men hinder kommer i vägen för oss och gör att det blir svårt under vissa perioder. Hinder händer alla av och till, precis som det ska vara. Min period har nu gått över 2 års strecket, och det syns ingen ljusning, så långt mitt öga kan se.
Men jag hoppas att det blir någon ljusning, någon gång.

Det är svårt att hålla humöret uppe. Jag kämpar en ojämn kamp mot missmodet som drar ner mig till mörkare platser. Platser där allt känns vemodigt och där hopplösheten regerar. Hur mycket jag än vrider huvudet syns ingen ljusning någonstans. Mörkret som finns runt mig måste bort! Hur ska jag göra för att få det att släppa greppet om mig?

Jag tror att om det löser sig med denna jävla gastroavdelning här i Malmö, så skulle det bli lättare, och då kanske jag kan få en chans att komma upp till ytan igen och andas den friska luften som svävar runt oss.

Som ni förstår är det oerhört svårt just nu. Under helgen skulle jag träffat en vän men det blev inte av. Det hade kanske hjälpt till så att jag inte känner mig så dyster. Men hinder kommer alltid ivägen då och då. Jag är övertygad att livet är en prövning och att allt händer av en andledning, även fast vi inte förstår det nu, och då kommer det svar vi undrar över.

Varför skulle jag just få ED? Varför inte någon annan sjukdom? Ja det svaret får jag den dag då själen lämnar kroppen..

Om det finns någon högre makt ber jag, snälla skona mig lite! Hur mycket ska man klara av? Nej nu får det vara bra med detta!
Kunde inte dom 30% som röstade på Moderaterna få detta istället!? Jo det kunde som gott få..

"Livet är en tragedi när man ser det i närbild, men en komedi sett på håll."

Det sitatet sitter som ett smäck.

Vi Ses!!

// Krister


1 kommentar: