Summa sidvisningar

onsdag 5 oktober 2011

Läkarbesöket idag..

Idag har jag varit på besök hos den bästa läkaren som jag någonsin haft!
Vi satt och pratade om hur vi ska få mitt liv till en bättre tillvaro.
För det första så ska jag till urologen. Jag har svårt att tömma blåsan när jag är på toaletten. Och han tror att inflammationen har spridit sig till urinblåsan så det är därför som jag inte kan tömma den. jag känner inte när jag kissar!? Och så har jag kramp i blåsan lite då och då.
Om det är så att inflammationen har spidit sig dit så finns det läkemedel som gör det lättare att kissa, och sedan måste man hålla koll på det så att inte det blir så att blåsan blir för stor. Vilket kan leda till problem.

Sen så kommer jag bli inlagd på sjukhuset för att få en port-a-cath. Det är en sak som kommer att sitta under huden på höger sida bröstet med en slang in i ett stort blodkärl. I den kan man ge medicin och dropp.
Så jag kommer att kunna ge mig själv sprutor, om det behövs, och att jag kan ge mig näring direkt in i blodet.
Det kommer att underlätta hela min vardag! Tänk att slippa tänka på att få i sig tillräckligt med näring och vätska! Helt underbart! Som tur är så vet jag endel om hur det funkar, och sen att frugan är sjuksköterska hjälper ju också till.
Så nu slipper jag tvinga i mig mat eller näringsdryck för att orka stå på benen.

När detta sker vet jag inte, men jag kan tänka mig att det kommer bli ganska snart. Det är ju ganska mycket som ska skötas så jag kommer få hem en massor med olika sprutor, kanyler mm, och framförallt näringsdropp.

Nu kommer jag att få mer kontroll över min kropp. Det finns inte mycket jag kan göra i dagens läge, visst det kommer inte att hjälpa så mycket för kramperna eller smärtan (även fast att jag kommer att få smärtstillande som jag kan ge när det är extremt i spruta). Men det kommer bli bättre.

Sedan hade han skrivit klart läkarutlåtande till Försäkringskassan vad gäller sjukpension. Dom hade skickat orginalet till Fk så jag har fått en kopia. Det är jobbigt att läsa på ett papper hur sjuk man egentligen är. Så nu kommer en nervös väntan på besked från Fk om man får det eller inte. Inte nog med att man har tillräckligt att tänka på utan nu ska man vara nervösa för det också.

Men jag ser ganska ljust på framtiden. Det kommer bli bättre, så måste jag tänka annars blir jag galen. Men jag tror att det blir bättre.

Så det var lite om hur min dag har varit och vad som har blivit sagt.

Vi Ses!!

// Krister

2 kommentarer:

  1. Lider med dig, hoppas det löser sig snabbt / kram

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det blir säkert bra! Man får tänka så om inte annat.. Tack

    SvaraRadera