Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2011

Om lite allt runt omkring..

Nu har jag fått veta att det inte går att tävla om månadens manus förrän nästa månad. Då ska jag vara med och tävla och förhoppningsvis så får jag mest röster och då hamnar det hos Piratförlaget för lektörsbedömning.
Då gäller det att kunna ta emot kritiken som denne ger.

Men som jag sagt innan så bryr jag mig inte så mycket om det, just nu skriver jag när jag orkar på mina andra manus.
Sen fick jag veta att det ska vara ett speciellt många ord för att det ska passa för svenska bokförlag. Det ska helst inte vara för många så boken blir för tjock, vilket jag tycker är dumt.
Är det så att man i Sverige är mer noga med sådant än andra länder?
Det finns ju böcker som är på flera tusen sidor som är otroligt bra, tex Diana Gabaldon, Stephen King, Dean Koontz mm.

När jag skriver så tänker jag inte på hur lång berättelsen är utan jag skriver klart mitt manus och då tycker jag att det inte spelar någon roll hur många sidor den är på! Det ska väl vara kvaliteten som avgör, eller?
Men jag är inte förvånad för Sverige har en tendens att vara ganska trångsynta.
Men det är min åsikt...

Sen igår var jag hos min läkare, som är helt fantastisk, och fick svar på många av mina frågor. Enterisk Dysmotilitet kan man likna med falsk tarmvred, det är bara för ca 1 år sedan som man kom fram till denna diagnos innan kallades den Intestinal pseudoobstruktion. Men det är inte samma sjukdom utan det är en grupp som man hittat som undergren till denna sjukdom. Så det är inte samma sak. Och det är så att inflammationen sitter i nerverna från strupen ner till anuset. Det kan inte bli så mycket värre, det är bara att det kan sprida sig till urinblåsan och urinröret.

Så nu är det ny medicinering, smärtstillande med andra ord. Det finns ingen behandling som hjälper i dagens läge så det är bara att behandla smärtan.
Så lite mindre tabletter blir det nu när jag fått plåster istället vilket är mycket bättre för att få en mer konstant lindring!

Det var väl allt jag hade att säga denna gång! Hoppas att ni har det så bra det går!

Vi Ses!!

// Krister

3 kommentarer:

  1. Hej titar in och läser din blogg lite då o då.
    jag önskar dig lycka till med ditt manus,det är väldigt roligt att skriva och när orden bara kommer,så sitter man ju inte och räknar de precis..
    Ha en bra dag .

    SvaraRadera
  2. Hej Ulla!
    Trevligt att du tittar in lite då och då! Jag förstår det som om du också skriver? Det är så underbart att skriva, det ger en kick i sinnet när man ser hur en berättelse kommer fram! Sen så har man slutet klart i huvudet och man gör allt för att komma dit, vilket tar sin tid!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Finns här som stöd och bollplank, från en medpatient.

    SvaraRadera