Summa sidvisningar

måndag 8 augusti 2011

Demokratins tragedi!

Ingen kan inte ha missat vilken tragedi som har inträffat i Norge för en vecka sedan.
Jag tycker det är fruktansvärt gjort att döda så många människor utan direkt anledning. Sveriges regering tog god tid på sig innan dom yttrade sig, men vad kan man vänta sig av vår mesiga statsminister? Men det är klart att eftersom det var socialdemokrater som blev dödade då bryr man sig inte från regeringens håll. Det är bara socialdemokraternas ledare Håkan som yttrade sig snabbt. 
Men om det hade varit så att det hade handlat om moderater så hade han engagerat sig betydligt mer än vad han hittills gjort. Hans sätt att reagera gör mig förvånad!
Men som alla vet så är det ju så att han bryr sig helt enkelt inte! Varför skulle han bry sig om 91 dödade socialdemokrater? Han vill inte ha demokrati, det märktes ju när han gick ut i media med att han ville ändra lagen så att alliansens förslag skulle gå igenom, och att dom rödgröna inte kunde ändra på det!?
Där visar han att han inte vill ha demokrati utan han vill ha diktatur!
Om man vill ändra lagen så att det passar sitt eget intresse så måste det ringa många varningsklockor runt om i Sverige!

Det är bra gjort av Fredrik Reinfeldt att visa sitt rätta jag! Äntligen kommer den rätta sidan fram så folk ser det! Han har medvetet tackat nej till alla intervjuer med media. Och varför gör han det?
Det låter jag er själva komma på..

Jag läste att han hade gått med på en intervju i DN för någon dag sedan och jag kan bara säga: skäms på dig! Vilken idioti säger jag bara..

Jag hoppas att folket får upp ögonen nu!

Jag har bett för dom drabbade och dom närmaste anhöriga till dom döda. Vi får inte slås ner av denna terrorattack mot demokratin! Vi måste stå upp som en och visa att vi är en man som står för demokratiskt samhälle!

Jag som socialdemokrat blir lätt skakad över det som hänt! Men jag tror att vi kommer att resa oss upp med förnyade krafter och visa att vi inte kan röras ur vår ideologiska ståndpunkt.

Så till annat: Jag har nu nästan 800 som har läst min bok på kapitel1.se vilket gör mig jätteglad! Det enda som jag är arg över är att det är krångel på sidan som gör att det inte går att lägga till sin bok till Månadens Manus, och vara med och tävla! *Grrr*
Men dom löser väl det snart!
Men som jag sagt innan så bryr jag mig inte så mycket om det utan jag skriver på mina andra manus så länge så får jag ta det när tillfälle ges nästa gång!

Detta inlägg har jag skrivit under flera veckor, som ni ser, så därför kanske det ser lite konstigt ut med tider och sådant!

Hoppas att alla har det så bra det går och att ni mår bra!
Tack för denna gång!

Vi Ses!!

// Krister

1 kommentar: