Summa sidvisningar

tisdag 21 juni 2011

Nu är det inskickat..

Nu har jag skickat in "maskrosbarn" till bokförlag.
Nu blir det en nervös väntan på att få svar.. Jag hoppas att dom hör av sig snabbt så man slipper vänta i flera veckor innan man får något svar..

Jag tror att dom kommer nappa, dom verkade intresserade när jag skrev med redaktören för det bolaget, så det känns väldigt bra! Dom arbetar med några av dom största bokförlagen i sverige tex Bonnier, Bra Böcker mm.
Jag håller på med nästa projekt, ja två stycken om jag ska erkänna det, så jag gör massor med efterforskningar och studerara kartor med mera.
Det känns som om jag har kommit igång med skrivandet på allvar, och det ena projektet går som på räls, har hela berättelsen klar i huvudet, det är bara att det ska ner i skrivform också och det tar tid.

Men jag tror trots min otroliga olycka med sjukdomar mm, så känns just detta som om det är just detta som blir vändningen på mitt liv. Sjukdomen kommer naturligtvis finnas kvar och plåga mig, men jag kommer ändå att komma någon stans..
Författare skulle vara något för mig. Tänk att vara hemma och kunna vara sjuk och jobba när man orkar? Vore inte det underbart?
Jag ser mig redan som författare, när jag läste manuset "maskrosbarn" så kändes direkt att jag ÄR författare.
Det är en svår känsla att förklara men det är så jag känner! Det känns i hela kroppen och det går så otroligt mycket lättare att skriva nu efter att jag konstaterade det för mig själv. Jag är författare.

Synd bara att man inte vore frisk för då skulle man kunna skriva så mycket mer under längre perioder, än vad jag kan idag. Men men jag är glad för det lilla jag orkar och kan. :-)
Jag kommer göra mitt bästa för att käna pengar på författarskapet så jag kan leva med det yrket.

Ja vi får ta det som det kommer! Jag väntar spänt nu så får vi se. :-)
Det är nu man ska hålla alla tummar och tår för mig.. :-)
Ha det bra alla mina vänner.

Vi Ses!!

// Krister 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar